Tuesday 22 February 2011

X Perlu Registration


Kebanyakan Lawan web sekarang memerlukan username dan password untuk melayarinya, anda terpaksa mendaftar dengan memasukkan nama, e-mel, dan sebagainya.
Bagi sesetengah orang, proses pendaftaran ini adalah leceh dan menyusahkan. Kadang2 meraka akan memberikan nama dan e-mel palsu kerana tidak mahu e-mel terdedah kepada spam.

"Spam juga berbentuk junk mail adalah penyalahgunaan email (termasuk media penyiaran dan Email) untuk mengirim berita iklan dan keperluan lainnya. Secara umumnya, spam menampilkan email yang dihantar secara berulang tanpa diminta dan sering kali tidak dikehendaki oleh penerimanya. Pada akhirnya, spam dapat menimbulkan rasa marah bagi para pengguna web. Orang yang menciptakan spam elektronik disebut spammers."

Servis Bug MeNot menyediakan user name dan password percuma bagi hampir 14,000 buah laman web. Anda hanya perlu memasukkan nama laman web yang ingin anda layari dan BugMeNot akan memberi user name dan password yang boleh digunakan.Huhu jika yang tak boleh tuh harap maaf la ek. mungkin tak ada lagi dalam BugMeNot lagi :)

0 comments:

Post a Comment

Share

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More