Monday 20 February 2012

iBooks 2

Bersama-sama dengan pelancaran iBooks 2 yang memfokuskan kepada buku teks digital, Apple turut sama mengumumkan adalah aplikasi dan perisian khas untuk para pengguna OS X yang membolehkan buku teks digital dibangunkan dan diterbitkan terus pada iBooks dengan pantas, iaitu melalui aplikasi iBooks Author.

Melalui aplikasi percuma, yang dibangunkan oleh Apple sendiri, ia membolehkan sesiapa sahaj boleh membangunkan sebarang jenis buku, samaada buku sejarah, buku masakan, mahupun buku teks untuk dibaca pada iPad.

Untuk memudahkan lagi, Apple sendiri sedia menyediakan beberapa rekabentuk sedia ada untuk digunakan oleh para penulis. Para penulis yang berminat, hanya perlu menambah teks mereka, serta boleh menambah imej dengan menggunakan fungsi tarik-dan-lepas, selain turut menyertakan pelbagai media interaktif seperti video, objek 3D dan lain-lain.

Selain daripada memudahkan pembuatan buku teks dan rujukan dengan senang, Apple juga turut sama membolehkan sesiapa sahaja menerbitkan buku, tanpa perlu melalui pelbagai proses sukar untuk menghantar kepada syarikat penerbitan dan sebagainya.

Bagi para pengguna OS X versi 10.7.2, anda boleh memuat-turun iBooks Author secara percuma terus daripada Mac AppStore hari ini, dan memulakan penghasilan buku dan kandungan interaktif anda serta-merta.

sumber daripada : http://amanz.my/2012/01/ibooks-author/

0 comments:

Post a Comment

Share

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More