Monday 12 March 2012

AWASI ANAK ANDA


Komputer telah menjadi keperluan asas untuk manusia malah ditambah dengan sambungan internet ynag mudah dicapai dimana-mana sahaja. Ia menjadikan tabiat manusia mengunakan komputer tampa had masa. Walau bagaimanapun, jika tidak digunakan secara bijak, akses internet melalui komputer boleh memberi kesan negatif dari segi fizikal dan psikologi.

Melarang daripada kanak-kanak untuk melayari juga bukan satu penyelesaian yang sesuai. Oleh itu, menggunakan KIDS PC TIME. walaupun terdapat perkataan 'KIDs' malah ia boleh menggunakan untuk seisi keluarga. Aplikasi ini digunakan untuk menetapkan jadual bagi mengawal penggunaan komputer. Aplikasi ini akan memaparkan jadual yang telah dibuat oleh ketua keluarga(admin).

Anda juga boleh menghadkan bilangan pengguna yang boleh mengunakan PC(personal komputer). Sebelum itu, anda sebagai admin mesti menentukan siapa yang boleh mengakses / menggunakan komputer. Nombor akses tidak terhad. Setiap pengguna boleh set untuk mempunyai jadual yang berbeza berdasar keperluaan dan bukan kemahuan.

untuk maklumat yang lebih sila klik disini

0 comments:

Post a Comment

Share

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More