Sunday 11 March 2012

HARDISK ANDA SIHAT?


Aplikasi ini adalah mampu untuk memantau dan menganalisis setiap cakera keras (hard disk)yang dikesan.Media store yang menyokong bukan sahaja cakera keras dengan sambungan IDE dan SATA, tetapi juga SSD (nyatakan cakera padat), USB flash dancakera keras luaran.

Aplikasi ini akan memantau status cakera keras dalam masa nyata. Maklumat yang dipaparkan termasuk kesihatan, suhu, dan SMART (Self-Pemantauan, Analisis, danLaporan Teknologi) yang menyertai apa-apa media storan. Malah, anda bolehmengetahui umur dan tempoh penggunaan cakera keras melalui maklumat yang dipaparkan dalam analisis.

Anda boleh mengukur keupayaan cakera keras dalam proses pemindahan dikira berdasarkan kelajuan. Kemudian, keputusan yang diperolehi boleh digunakan sebagai penanda aras dalam pengesanan, sama ada prestasi stabil atau malah menurun.

Fungsinya adalah hanya untuk memantau dan cakera penganalisa keras, anda tidak boleh menetapkan semua masalah yang wujud. Jadi, jika tanda-tanda kerosakan yang nyata, cara terbaik ialah dengan segera melakukan backup data.

klik disini untuk memuat turun

0 comments:

Post a Comment

Share

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More