Tuesday 26 July 2011

Hiren’s BootCD



Hiren
. BootCD pelbagai alat yang berguna, anda boleh menggunakan dalam pelbagai situasi seperti menganalisis, memulihkan sistem komputer dan menghidupkan komputer walaupun sistem operasi utama tidak boleh boot. Ia adalah satu sumber yang berguna bagi sesiapa yang mempunyai masalah komputer yang menghadapi masalah mengakses internet untuk memuat turun program-program dalam usaha untuk menetapkan. Ia mempunyai pelbagai alat yang dibahagikan kepada beberapa kategori seperti :
  1. Alat pembahagian ( partitioning tools)
  2. Sandaran pemulihan (System Backup)
  3. Alat BIOS / CMOS
Anda boleh menggunakannya untuk membaiki komputer yang bermasalah seperti kegagalan cakera keras, jangkitan virus, pembahagian, pemulihan kata laluan dan pemulihan data. Hiren. BootCD mempunyai senarai perisian yang banyak. Utiliti dengan fungsi yang sama di CD dikumpulkan bersama dan seolah-olah tidak diperlukan, namun bagi mereka yang mengetahui keperluannya adalah amat menghargai CD ini.

Hiren's BootCD terdiri daripada - Antivirus Tools, Archivers, Backup Tools, BIOS / CMOS Tools, Browsers / File Managers, Cleaners, Editors / Viewers, FileSystems Tools, Hard Disk Tools, MBR (Master Boot Record) Tools, Ms Dos Tools, Network Tools, Optimizers, Partition Tools, Password Tools, Process Tools, Recovery Tools, Registry Tools, Remote Control Tools, Security / Encryption Tools, Startup Tools, System Information Tools, Testing Tools, Tweakers, etc.

0 comments:

Post a Comment

Share

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More